K čemu využít pokročilé telekomunikační služby?

Jaké jsou pokročilé telekomunikační služby - telekonference, videokonference, hromadné SMS či aplikace pro volání a zprávy po internetu. Jak jich efektivně využít?

Telekonference

Telekonference je v principu hovor mezi více než dvěma účastníky. 

  • Menší telekonference mezi několika účastníky můžete sestavit ze svého stolního či mobilního telefonu sami. Při rozhovoru s dalším člověkem na mobilu například zvolíte "Přidat hovor".
  • Chcete-li častěji organizovat větší nebo mezinárodní telekonference, použijte telekonferenční službu. Existují i bezplatné veřejné varianty.  Chcete-li však spolehlivou a hlavně z hlediska utajení informací zabezpečenou službu, použijte placenou nabídku od svého operátora nebo jiného provozovatele.
    • Ad Hoc konference se vytváří postupně. Pouze iniciátor konference může připojovat další členy. Když se iniciátor odpojí, může být nastaveno, že se konference zruší.
    • Meet-Me konference - virtuální místnost – Používá se pro větší telekonference. Organizátor telekonference rozesílá pozvánku s uvedením telefonního čísla, času a přístupového PIN. Může být uvedeno více lokálních přístupových čísel v jednotlivých zemích.   Někteří operátoři nabízejí i zelené linky pro bezplatné volání.
  • Více o telefonních přístrojích vhodných pro telekonference naleznete zde.

Meet-Me konference

  • Účastníci v daný termínu sami volají a přihlašují se do telekonference. Může být nastaveno, že se účastníci vzájemně slyší hned, nebo že všichni čekají a jsou spojeni do konference až po přihlášení iniciátora. 
  • U meet-Me konference vyžadujte:
    • webové rozhraní pro administraci konference v jejím průběhu,
    • automatické generování pozvánek a PIN do emailu a kalendáře,
    • možnost nahrávání, přehrávání účastníkům, a možnost stažení souboru s nahrávkou,
    • možnost ztišit (mute), případně odpojit jednotlivé účastníky – důležité v případě, že účastník zaruší telekonferenci např. zvukem přidrženého hovoru,
    • možnost aktivně zavolat účastníka a připojit ho do telekonference, včetně ošetření případného zmeškaného volání,
    • virtuální místnost pro každého zaměstnance, který telekonferenci potřebuje, a dostatečný maximální počet účastníků.

 

Tipy


  • Telekonference více než 10 aktivních účastníků je nepřehledná.
  • Dnes již nevolte konferenční služby, ve kterých musíte čas telekonference předem rezervovat.
  • U Meet-me konferencí doporučujeme nastavení, kdy se po odpojení iniciátora konference nepřeruší. V opačném případě by mohlo dojít k nechtěnému předčasnému ukončení konference.

Videokonference 

Videokonference umožňuje nákladově efektivní náhradu pracovních cest v případě potřeby jednání na různých místech.

  • Na vybavení ovšem nešetřete. Jedině kvalitní obraz a zvuk a dostatečně spolehlivá služba mohou být opravdu téměř plnohodnotnou náhradou osobního setkání.
  • Dobře vybavená místnost pro videokonference se dnes dá pořídit již za několik desítek tisíc Kč, a ani náklady na provoz služby nemusejí být velké.
  • Požadujte řešení, které může běžet nejen ve vaší jednací místnosti, ale umí připojit také přes internet či přes firemní síť další účastníky pomocí stolního počítače, notebooku, tabletu nebo mobilního telefonu.
  • Řešení by mělo umět sdílet obsah na monitoru počítače, a hlasově připojit účastníky na telefonu.

Hromadná SMS komunikace

Firemní SMS komunikaci lze využít pro provozní, marketingové, informační a jiné účely.

  • Rozesílání a příjem většího množství SMS nebo MMS zajistí služba operátora nebo nezávislého poskytovatele.
  • Zprávy pak můžete odesílat přímo z vašeho serveru nebo aplikace. Dosáhnete nízkých cen za zprávu klesající dle objemu odeslaných zpráv
  • Příkladem použití je odeslání jednoho textu formou SMS více čísel, nebo hromadné odeslání různých textů na různá čísla z předem připraveného souboru.
  • Speciálním druhem použití je SMS web formulář. Ten je určen k integraci služby do internetového portálu firmy.

Aplikace pro volání a zprávy po internetu

  • Skype resp. jeho firemní verze Skype for Business může sloužit vašim zákazníkům také jako bezplatná možnost, jak vás zavolat. Kromě jiných možností lze hovory také směrovat do vaší telefonní ústředny. Původní platforma pro chat a bezplatné volání z počítače nebo mobilu po internetu se po převzetí Microsoftem prudce rozvíjí. 
  • Lze také využít další služby internetového volání a zasílání zpráv - Google Hangouts, Viber, Facebook Messenger, WhatsApp a další. 
  • Internetové aplikace pro hlasovou komunikaci používejte pouze jako doplňkové, jako dodatečnou službu zákazníkům, kterým takové spojení vyhovuje. Kvalita hovoru i dnes nemusí být v některých situacích příliš vysoká. Což nemusí být zákazníky či partnery vnímáno právě s pochopením.

Chcete poradit s tímto tématem?

Tipy

K čemu využít pokročilé telekomunikační služby?

  1. Jak na telekonference a videokonference?
  2. Jak využít hromadnou SMS komunikaci?
  3. Jaké jsou aplikace pro volání a zprávy po internetu a jak je využít?
Číst více

Jak provozovat firemní aplikace v 21. století - od serverů ke "cloudu"?

  1. Kde může firma provozovat své aplikace?
  2. Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých variant?
  3. Na co si dát pozor?
Číst více

Jak postavit dobře firemní počítačovou síť?

  1. Jaké jsou varianty firemních sítí?
  2. Kdy zvládneme výstavbu místní sami a kdy svěřit výstavbu odborníkům
  3. Na co si dát pozor?
Číst více